Lejsy 20 to są te : LESJOFORS 4285720 ???
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Witam wszystkich uczestnków forum. To mój pierwszy wipis. Chciałem się dopisać do tematu. Ja poradziłem sobie kupując w Norauto Gdańsk wzmocnione sprężyny Monroe SP3295. Tylko tam sprzedawca był w stanie potwierdżić inforację że to wzmocniona wersja sprężyn. Więc zdecydowałem się na zakup i montaż. Tył podniósł się o około 3 cm (gaz zatankowany 100%, benzyna 50%, pełen zapas, hak). Co do prowadzenia auta to nie jestem w stanie zauważyć różnicy ale siedzi się w bardziej naturalnej pozycji i skończyło się walenie hakiem o każdy napotkany garb. Koszt wraz z montażem to około 400 zł.
Komentarz
-
-
Witam
A ja mam pytanie z trochę innej beczki a mianowicie tył mi strasznie pływa.
Po najechaniu np na studzienkę przednim i tylnym kołem-tył odpływa na bok. Byliśmy na wczasach z załadowanym autem i jazda-tragedia. Robiłem coroczny przegląd, koleś nic nie widział- stwierdził, że auto nie ma nigdzie luzów na tulejach, amory 70-75%, ogólnie zadbane itd.Przed przeglądem i wyjazdem wymieniłem tylne tuleje na przednich wachaczach(te wtopione w aluminium-lemforder), wymieniłem tuleje na wzdłużnym wachaczu na tyle-lemforder.Po wymianie tych tulei faktycznie auto nieco sztywniejsze-mechanik pokazał mi je i nigdzie nie były ponadrywane.Oraz wymiana tulei na śrubach mimośrodowych wraz z nimi.(wymiany jedne i drugie były parami)-ustawiałem geometrię.
Kupiłem teraz amortyzatory KYBA z odbojami i chcę je wymienić(czy da się to zrobić bez wyjmowania sprężyn??).
I pytanie czy po wymianie amorów jak się nie poprawi, to jest możliwe że gumy tulei straciły swoje właściwości-rozlazły się???Bo jak nie pomoże to nie wiem, czy nie wymienie wszystkich tulei na tyle.(czy jest jeszcze coś co powinienem wymienić z tymi tulejami???)
HELP już nie mam głowy do tego auta z tym zawieszeniem-do tej pory miałem belkę.
Dzięki i pozdrawiam
Pacjęt
Octawia 2 liftback z 2006r 1.9 TDI BJB.
Komentarz
-
-
Koledzy przymierzam się do zmiany sprężyn. Zapoznałem się z 132 str wątku
Czy macie informację czym się różnią lesjo20 od monroe sp3349. Parametry dla lesjo20 znalazłem, ale dla monroe brak. Mam OII Tour kombi LPG, haka brak. Obecnie 1/4 PB, 1/1 LPG przód ok 39, a tył 35. Sam nie wiem na co się zdecydować. Czy oba modele sprężyn są tak samo twarde ? Może jakieś foto podeślecie ?
Komentarz
-
-
-
no gdzieśtam były po drodze zdjęcia i jednego i drugiegoZamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpisKoledzy przymierzam się do zmiany sprężyn. Zapoznałem się z 132 str wątku
Czy macie informację czym się różnią lesjo20 od monroe sp3349. Parametry dla lesjo20 znalazłem, ale dla monroe brak. Mam OII Tour kombi LPG, haka brak. Obecnie 1/4 PB, 1/1 LPG przód ok 39, a tył 35. Sam nie wiem na co się zdecydować. Czy oba modele sprężyn są tak samo twarde ? Może jakieś foto podeślecie ?
w każdym razie wyszło, że sp3349 są dłuższe przy -ZTCP tej samej średnicy drutu i auto stoi sporo wyżej na pusto niż na lejsach '20'. Gdzieś w tym wątku była fota o2 combi z LPG, hakiem i rowerami na haku na sp3349 i dalej auto miało rant błotnika powyżej obrysu opony. Na pusto 3349 były bardzo wysoko, także jeśli nie masz haka i nie wozisz co dwa dni worów cementu z marketu budowlanego, to lejsy 20 będą idealne.
Widzę, że na tej stronie jest mój wpis sprzed pół roku chwalący lejsy 20 - cały czas podtrzymuję zdanie wyrażone powyżej. 100% satysfakcji. Zdarzyło mi się podróżować z tyłu w międzyczasie i mogę dodać, że wcale nie jest szczególnie twardo.
Komentarz
-
-
można, ja też mam liftbacka i lejsy 20. muszę dokonać jakiejś korekty profilu, po coś po przepoczwarzeniu się forum się nic nie wyświetlaZamieszczone przez exec Zobacz wpisWitam...
lejsy 20 do mojej motorowki 1.8TSI 160HP z 2010 r liftback tez mozna zakladac ? bo widze wiekszosc kombi... nawet w specyfikacji tych sprezyn widnieje 1Z5...
http://allegro.pl/sprezyna-lesjofors...872155257.html
Komentarz
-
-
Zrobiłem pomiary raz jeszcze (przód 39 a nawet 39,5, tył 35-36) i wybór padł na SP3349. Jeżeli po montażu (ułożeniu) będzie tył na 41-42 to będę chybaZamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpisKoledzy przymierzam się do zmiany sprężyn. Zapoznałem się z 132 str wątku
Czy macie informację czym się różnią lesjo20 od monroe sp3349. Parametry dla lesjo20 znalazłem, ale dla monroe brak. Mam OII Tour kombi LPG, haka brak. Obecnie 1/4 PB, 1/1 LPG przód ok 39, a tył 35. Sam nie wiem na co się zdecydować. Czy oba modele sprężyn są tak samo twarde ? Może jakieś foto podeślecie ?
zadowolony.
Komentarz
-
-
Wlasnie sie dowiedziałem w warsztacie ze mam peknieta jwdna sprężynę z tylu. Czyli trzeba mi wymienić dwie sztuki. Dostałem wycenę w której sa sprężyny firmy Lesjofors z pełnym numerem 4285727 w cenie 348zl za komplet.
co o tym myślicie?
Na allegro jest wiele innych które kosztują taniej. Sa np KYB w cenie 95zl/szt.
moje nadwozie to hb.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Jak pisałem wyżej dostałem wycenę na sprężyny Lesjofors 4285727, ale widzę że są też dedykowane do mojego auta model 4285718. Te drugie są nieco tańsze ale ich różnica to w grubości i długości.
4285727 - 334mm i 12,25mm
4285718 - 351mm i 11,75mm
Jedne są grubsze ale niższe a drugie cieńsze ale wyższe.
Które lepiej zastosować? Dodam że auto to HB i generalnie nie bywa jakoś specjalnie obciążone bo głównie jeździ jedna osoba lub cztery z tym że z tyłu małe dzieci a bagażnik prawie pusty.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
mam na myśli dedykowane, bez wzmacnianych bo możesz mieć za twardo i będzie Ci to przeszkadzać. Te grupsze i niższe napewno będą twardsze od tych drugich.Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpisOk. A co producent zaleca?
Komentarz
-
-
Chyba zostałem zrobiony w ch....a!!!! Dziś wymieniając osobiście koła z letnich na zimowe, nie omieszkałem sam dokładnie przyjrzeć się tym sprezynom (niby jedną tyłka pęknięta) i tulejom przednich wahaczy (niby jedną obudowa tulei tylnej wahacza przedniego pęknięta). Kurde....! Przyglądałem się wszystkim tym miejscom dobre kilka minut i nic nie znalazłem!!! Czyżby mnie oszukali i chcieli naciągnąć na kasę w warsztacie (zrobiło na miejscu wycenę na prawie 1000zl)???? Dodam też że miesiąc temu byłem również w tym samym miejscu na przeglądzie technicznym i nic nie znaleziono w aucie niepokojącego.
Tak myślę że odjadę jeszcze dla pewności gdzieś na weryfikację tego zawieszenia by mieć 100% pewności że jest OK lub jednak nieOK.
Coś czuję że warsztat ten mnie więcej nie znaczy :-/strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Jestem po montażu - MONROE SP3349. Co do jazdy (komfort,twardość itp) to powiem że zmiana na "+". Samochód się fajnie prowadzi, nie przechyla się tak jak wcześniej na zakrętach. Na progach zwalniających tak nie buja tyłem jak wcześniej, i co najważniejsze, że tył nie jest niżej od przodu. Wymiary są j.w czyli przód 39-39,5 a tył 41-42. Poniżej foto przed i po.Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpis
Zrobiłem pomiary raz jeszcze (przód 39 a nawet 39,5, tył 35-36) i wybór padł na SP3349. Jeżeli po montażu (ułożeniu) będzie tył na 41-42 to będę chyba
zadowolony.
... w planach 16"


foto-1a.JPGOstatnio edytowany przez cichy_ocp; 42543.
Komentarz
-
-
To moja OctaZamieszczone przez czernobyl Zobacz wpisno gdzieśtam były po drodze zdjęcia i jednego i drugiego
w każdym razie wyszło, że sp3349 są dłuższe przy -ZTCP tej samej średnicy drutu i auto stoi sporo wyżej na pusto niż na lejsach '20'. Gdzieś w tym wątku była fota o2 combi z LPG, hakiem i rowerami na haku na sp3349 i dalej auto miało rant błotnika powyżej obrysu opony.
Komentarz
-
Hej , po lekturze tematu i zakupie skody włożyłem od razu na tył LS4285720 i tak to wygada z ciężkim kołem zapasowym stalowym i zbiornikami na 1/2
Komentarz